Friday, I'm in love!

God morgon på er!
Eller ja, morgon och morgon, men normala människor sover förhoppningsvis längre än jag på sommaren...
Idag har jag hunnit med att skriva en del på en NO-rapport om veganismens hälsoeffekter på kroppen - jag har börjat lära mig min arbetscykel nu, jättesmidigt när jag kan planera efter den:

Förmiddag: Autopiloten är på och jag är fokuserad och effektiv, här brukar jag ta itu med mindre roliga saker och sånt som måste bli gjort. Jag brukar tänka att det är "Prio 1", och det är skönt att inte behöva stressa över det resten av dagen. Ofta är det här jag jobbar med skolarbeten.

Eftermiddag: Jag har fortfarande energi, ibland lite för mycket bara, därför brukar jag ta itu med det mer kreativa här. Bl.a. inköpsplanering, produktresearch, bolla idéer, organisera kampanjer och ta kontakt med människor jag tror kan bidra med kunskap eller nytänk. Det mesta som berör Gypsy Groupie blir gjort här. 
Ibland bubblar jag över av idéer, och det är på eftermiddagen jag går in i mitt esse - även om jag inte är riktigt lika effektiv.

Kväll: Kvällen är inget bra tillfälle för mig att jobba, ofta är jag lättstressad och känslig och kör till jag kraschar om jag inte lyckas hindra mig själv. Då blir det svårt att somna och att vakna och därmed rubbas hela systemet.
Därför har jag som regel att stänga av datorn och skjuta undan allt jobb senast 21.00, så har jag några timmar att varva ner.
Nu ska jag strax ta lunch, idag firar jag att fredag är här med lite färg och ABBA på högsta volym. På läpparna sitter mitt favorit läppstift från IsaDoras Jelly Kiss-kollektion i färgen "Coral Punch", så mjukt och lätt!

Kommentarer
Postat av: Liz

åååååh du är så söt

2012-08-10 @ 13:23:24
Postat av: Leilaaaaaaa

Fina! <3
Och bra tips, är nog samma här :)

2012-08-10 @ 14:18:46
URL: http://G.se
Postat av: myzaaN

mitt liv funkar också om jag planerar in det strikt och håller det så ;D

2012-08-11 @ 12:47:48
URL: http://myzaan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0