Hatt-i-fnatt

Jag är ett riktigt hatt-freak, det är så enkelt att bara slänga på sig en hatt när man har en dålig hår dag, och det är så underbart de dagar då man helst vill gömma sig från hela världen men ändå måste ge sig ut i den. En hatt för mig är fashionabel anonymitet, och jag vet inte hur många min samling består av längre.
Här kommer fyra stycken jag anser vara grundpelarna i hattologin(det är ett ord, jag vet det...):

1. "Den lilla svarta"
- Den lilla svarta existerar inte bara i klänningsväg, utan är minst lika klassisk och mångsidig när det kommer till hattar. Stadigt material och en rak skärm som går att vika upp(för variation) utan onödiga krusiduller. Lika snyggt till kostym som till spetsklänning.

H&M, 99:-

2. "Svart Slouch"
- Elegant, klassisk och mer feminin än Den lilla svarta. Jag gillar att matcha den med stora stickade plagg och kjolar, men för en ultrafeminin, never-out-of-style look funkar den till trenchcoat, röda läppar och klackar.

Gina Tricot, 149:-

3. "Stråhatten"
- Den perfekta sommarhatten när alla andra blir för varma, passar till tunna klänningar på dagen och gosiga stickade tröjor på kvällarna. Jag gillar att matcha den med plagg som ser ut att höra hemma i morfars garderob, haha!

H&M, 49:50:-

4. "Den neutrala i brun-skala"
- Beige eller brun allt-i-allo hatt att variera de andra med, fint till en look i khaki, militär, sand, brunt och nude.
Monki, 180:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0