Höst = Preppy

Varje höst inbillar jag mig att jag bara-sådär-över-natten blivit en av karaktärerna i Gossip Girl. Detta har resulterat i otaliga skotskrutiga kjolar, knästrumpor, preppy-skor och prydnadsrosetter som jag två veckor senare tittat på och tagit mig en allvarlig funderare över hur EXAKT dom hamnat i min garderob.
Spelar ingen roll hur många gånger jag säger till mig själv på skarpen("Det RÄCKER nu Elin!"), likt förbannat står jag där i September varje år med skotskrutigt upp till öronen och strumpor upp till knäna. 

...Och butikerna gör ju inte direkt något för att hjälpa. Här är H&M's "Autumn Highlights"(väldigt Bardot-inspirerat, eller hur?) och några bilder ur den kampanj som kommer guida min väg in i preppy-dimman i höst:

Mina favoriter? En vinröd, skräddad peplum-topp, en grönblå kappa, en mörkblå kavaj med kritstrecksmönster och ett par överdådiga guldörhängen med glasstenar.
Vilka är era favoriter?
 
(P.s - Eftersom kappan är svindyr kan vi väl bestämma att ingen köper så jag kan haffa den på rea? Deal?)

Kommentarer
Postat av: ida

känner igen mig, håller med dig, , den vindröda var super fin

2012-08-18 @ 09:21:06
URL: http://idacharlottepettersen.blogg.se
Postat av: fridawiman

den vinröda tröjan var jättefin! :)

2012-08-18 @ 12:04:59
URL: http://fridawiman.devote.se
Postat av: MyzaaN

Gillar också den vinröda toppen, & jag lovar att inte köpa den så d kan haffa den på rean ;D

2012-08-19 @ 13:08:46
URL: http://myzaan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0