Svar på era frågor - del 2

Kan du inte berätta lite om din pojkvän o ert förhållande o så?
- Erik är det bästa som hänt mig, han  är den där människan som är nästan irriterande perfekt men utan att bli dryg, och fastän vi är väldigt lika på många sätt kompletterar vi varandra. Jag kan vara en riktig drama queen, och då är det skönt med någon som står med fötterna fast på jorden och låter mig varva ner och komma tillbaka. Vi har varit tillsammans i snart två år och är båda två extremt barnsliga och alldeles för vuxna på samma gång.

Och sen visst är du vegan o berätta lite om det med? :) hihi nyfiken tjej...
- Jag är vegan, och jag vet inte riktigt vad det finns att berätta, om det här nu inte ska bli en hel roman.. . Jag kan bli riktigt jobbig och ettrig om någon vill diskutera det med mig eftersom jag anser att jag har rätt, haha. Men kort och gott: Människan är inte bygd att äta kött, våra tarmar och vårt matsmältningssystem är inte skapta för kött, och det är vetenskapligt bevisat. Dessutom är vi det enda djuret som är tvungna att tillaga vårt kött, och rent fysiskt är vi rätt okapabla(med våra mesiga tänder och ”klor”) att fälla ett djur. Jag bruka säga att det är som med cigaretter och alkohol, bara för att vi har möjligheten att förse oss med det nu innebär det inte att det är rätt eller bra. Dessutom är köttindustrin helt fucked up. Den ska vi inte ens gå in på.
Jag har svårt att se mig själv någonsin äta kött igen efter att ha läst in mig så på ämnet, det känns bara mer och mer fel ju mer jag lär mig.
Jag uppmuntrar alla som är nyfikna på veganism att TESTA, du räddar livet på upp till 100 djur om året och jag har upptäckt att jag själv mår mycket bättre. På PETA’s hemsida kan ni dessutom beställa ett GRATIS vegan/vegetarian start-kit. Go green!

 Ehhhmm,sen undrar jag om du kan berätta lite pm Gypsy groupie, är sjukt sugen på att beställa därifrån!
- Gypsy Groupie är exklusivt utvalda kläder anpassade efter en tajt budget, målet är inte maximal vinst utan maximalt nöjda kunder. Just nu har vi endast PayPal betalning, vilket är 100% säkert, men vi har planer på ett bättre system i framtiden med bl.a. faktura och postförskott. Kul att du gillar det, KRAM!

 O så undrar jag vad du har för planer i framtidenoch så är du världens bästa bloggare, love u! <3
- Jag har många planer, att planera och drömma är bland det roligaste som finns! Just nu håller jag fortfarande på att stabilisera min position inom Gypsy Groupie, men till hösten/vintern har jag förhoppningar om att få dra igång ett till projekt, men mer om det sen. Kram goding!

Favvofärg?
- Hehe… Svart.

Favvoaccessoar?
- Just nu allting stort och pråligt, gärna i guld, som glittrar.

 Favvomat?
- SUSHI

Hur länge har du bloggat?
- Kanske 1.5 år...? Gud, så länge det känns… Dock har det inte alltid varit en modeblogg, haha.

Först och främst måste jag säga att jag älskar din blogg, du verkar vara en riktigt cool katt! Mina frågor: är du insatt i några politiska frågor?
- Mer och mer, men jag känner mig väldigt fast i en gråzon… I vissa frågor är jag Socialdemokrat, medan jag i andra kan vara extrem Moderat. I en del är jag både och. Jag är inte tillräckligt insatt för att uttala mig riktigt än.

Vad inspirerar dig?
- Människor som gör det de älskar att göra.

Vet di om att du är väldigt lik mk Olsen?
- Jag har fått höra det ibland, själv tycker jag inte vi är särskilt lika. Och även om systrarna Olsen är jättevackra vet jag inte om det är en komplimang att få höra att man ser ut som någon annan än sig själv.

 Vad läste du på gymnasiet?
- Jag läser samhäll!

Vad är dina framtidsplaner? Du är så jävla grym, älskar dig!
- Jag vill kunna försörja mig på eget företagande inom olika aspekter av modeindustrin för att kombinera två saker jag älskar. En lyxig lägenhet i London eller New York känns inte heller helt fel!


Kommentarer
Postat av: Klara

Åhhhh! blev så glad när jag gick in på din shop och såg att ni hade storlek 41 på leopardskorna, lägger kanske en beställning snart :) kram

Svar: Go for it gorgeous!
Elin Henriksson

2012-08-06 @ 13:37:30
Postat av: -

Riktigt ballt att du är vegan!

Svar: Haha, tack tror jag!
Elin Henriksson

2012-08-06 @ 14:23:21
URL: http://b.se
Postat av: Anonym

Coolt att du är vegan, själv är jag bara vegetarian. Kan du inte lägga upp ditt favorit vegan recept? :-D

Svar: Riktigt grymt det med, och jag ska absolut försöka fixa det! :D
Elin Henriksson

2012-08-06 @ 16:07:51
URL: http://Olivialarssons.blogg.se
Postat av: Lisen

En vegan som äter sushi?

Svar: Med tofu, avokado och gurka? Ja!
Elin Henriksson

2012-08-06 @ 17:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0