Vegansk pasta med krämig tomatgräddsås

Jag har ju sagt att ni ska få ett veganskt recept, eller hur...? Det här "uppfann" jag nu i veckan när jag var sugen på pasta och något milt och krämigt med perfekt balanserade kryddor. Det är ett väldigt enkelt recept, men eftersom jag höftar allt är alla mått bara på ett ungefär, smaka er fram!

Ingredienser:
ca 1½-2 dl okokt pasta penne
½ paket finkrossade tomater(eller passerade, om du inte gillar klumpar)
½ paket Oatly iMat
1/4 paket Carlshamn "Gott i maten" sojagrädde smaksatt med purjolök & gul lök
Paprikapulver, franska örter, salladskrydda, vitlökspulver, peppar, salt, persiljesalt

Tillagning:
Koka pastan efter instruktionerna på paketet. Blanda samtidigt krossade tomater, Oatly iMat och Carlshamn "Gott i maten" i en stekpanna och låt koka upp. Smaka av med kryddor, men håll smaken ganska mild. 
När pastan nästan är klar häller du av vattnet och lägger i pastan i såsen, låt den koka klart där. Smaka av med mer smaksatt grädde om det behövs, eller kanske lite persiljesalt(det är gudomligt gott!)
Häll upp i en skål(jag älskar att äta ur skålar!!) och servera riktigt varmt. Garnera ev med persiljesalt. Supergott och värmande när höstmånaderna kommer!
Det nästan bästa med vegetariska och veganska rätter - de är så färgglada!

Kommentarer
Postat av: Mayra

Mmmmmm looks delicious...!!

Svar: Hell to tha YEAH!
Elin Henriksson

2012-08-24 @ 21:52:15
Postat av: Frida

Det ser jättemumsigt ut!

Svar: I promise u it is! :D
Elin Henriksson

2012-08-25 @ 14:11:48
URL: http://myfunnyparadise.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0