Egen julskinka

God morgon allihopa, glad dan-före-doppare-dan!!
 
Jag har varit uppe sen 8 imorse(jag vet, vad är det för fel på mig?!) och håller på och stökar i köket och gör veganska revben, köttbullar och Janssons frestelse. Skinkan igår blev en hit! Smakerna är helt rätt, det är bara konsistensen jag måste vänja mig lite vid. Men med ett tjockt lager senap på är det verkligen mums! Dock har jag inte vågat smaka osten än, ser läskigt ut .. Receptet för skinkan jag använde mig av hittar ni HÄR. Jag improviserade om lite eftersom jag inte hittade något vetegluten eller sojamjöl, det fick bli en grahams-/fullkorns-/vetemjöl och vetekli/b-jäst blandning. Den blir ganska saftig, men eftersom jag gillar min julskinka lite torrare har jag skivat upp några färdiga skivor och hoppas dom torkar till sig i kylen.
 
Nåja, nu ligger revbenen i marinaden och jag ska strax svänga ihop lite köttbullar! Ledsen att det blir så mycket matlagning och veganism i bloggen just nu, det är min första jul som vegan och DAMN IT jag är ivrig att testa precis allt! Men vad vet jag, ni kanske uppskattar det ..?
 
Nej hörrni - nu piper det och revbenen ska in i ugnen och griljeras! Vi hörs lite senare!
 

 
Dagens första skinkemacka och en kopp té, gudomligt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0