VEGAN QUESADILLAS

Jag började dagen med en riktigt ostig quesadilla fylld med hackade svarta oliver och jalapeños att doppa i salsa - det är i princip det ända mina domnade smaklökar ens känner av! 
Fick lite frågor när jag la upp bilden på instagram, och ja osten är vegansk! Det finns att köpa en bra smält"mozarella" i vanliga ICA butiker från märket Tofutti i färdiga skivor, men den här gången gjorde jag faktiskt en julost själv som gick jättebra att smälta. Sen finhackade jag några svarta oliver och lite jalapeños och strödde över, la på en till tortillia och vände i stekpannan. Doppa i salsa och guaccamole. Jättelätt och jättegott! Härligt att bryta av julmaten med också.
 
Idag laddar jag för jul no. 3, hela tjocka släkten på pappas sida(och DÄR har vi några riktiga original, allt från militärer och konstnärer till sjuksköterskor och miljonärer) + Erik, som nog är den enda 17-åriga kille som skulle klara av min minst sagt excentriska släkt. Blir nog händelserikt, något annat skulle vara mer chockerande!
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Mums!!

2012-12-27 @ 21:28:57
URL: http://hannakarin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0