En kopp té och jobb

Nu har jag parkerat mig på Danskan och sitter med en kopp té och jobbar. Strax ska jag kila iväg till ett möte på Ängö och sen tror jag faktiskt min arbetsdag är färdig!
På morgonen har jag haft italienska som gick buonissimo och eftermiddagen hade jag tänkt spendera med att påbörja julklappsshoppingen. Riktigt härligt!

På tal om café, jag kan lyckas aldrig sitta kortare än en timme - för jag GILLAR INTE VARMA DRYCKER! Varken kaffe eller té, så jag väntar alltid på att det ska svalna för av någon anledning känns inte den här konversationen särskilt lockande:
Jag: Hej! Eh .. Jag skulle vilja ha en kopp .. eh .. kallt té.
Expediten: ..Va?!
Jag: Ja, en kopp kallt té tack.
Expediten: Du menar isté då eller?
Jag: Nej en kopp vanligt té fast kallt!
Expediten: Jaha ..
Jag kan bara förseställa mig den dömande och "är du helt loco"-blicken jag skulle få ..


Nej nu ska jag avsluta här och rusa, vi hörs efter mötet!


Kommentarer
Postat av: Anonym

går itne du i skolan?+

2012-11-23 @ 13:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0