Dagens té-visdom

"The life of all living beings is precious."

Jag älskar verkligen Yogi Teas téer, bara det faktum att varje té-påse kommer med ett fint citat gör att jag är helsåld! Hur som helst, jag börjar morgonen(eller förmiddagen) med en rostad macka med smör och marmelad, äpplebåtar och en kopp Chai medan jag läser ur "Fifty Shades of Grey". Har ni läst den? Jag började igårkväll och blev galen efter bara 7 sidor, men jag tvingade mig själv att fortsätta och nu är jag uttråkad efter 100 sidor istället!

Sen hade jag världens lustigaste "anfall" igårkväll - jag bara låg och kallsvettades och skakade och det värkte i mina revben och bak i ryggen och i magen så jag nästan grät, jag tror helt enkelt det var att min kropp stötte ifrån sig allt dåligt jag åt igår(den har blivit van vid mycket frukt och grönt, och igår blev det en spicy wrap, pommes med ketchup och popcorn), obehagligt i vilket fall... Nåja. Idag känns det bättre, och senare ska vi åka upp till Mönsterås och gå på höstmarknaden, så otroligt mysigt! Jag har en bild av att det är sådär lagom kyligt och soligt, jag har mysiga vantar på mig och går hand i hand med Erik medan hela luften doftar av nygjorda brända mandlar. Hoppas det blir så! Nej, nu ska jag fortsätta läsa, Christian och Ana håller just på att diskutera kontraktet igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan väl inte äta smör?!

2012-10-06 @ 12:46:42
Postat av: Madeleine

Tycker det är så himla onödigt av en del människor att påpeka vad du kan äta och inte äta. Som vegan är man mycket väl medveten om vad som ligger på tallriken innan man stoppar det i sig, men en del verkar ju tro att man är opåläst och att exempelvis en vegansk frukost består av en torr brödbit med någon gurka eller paprika. Anonym #1 kan ge sig i backen på att det finns något som heter mjölkfritt smör, och många andra ersättningsalternativ!

2012-10-06 @ 13:45:52
Postat av: =-)

Gott.

2012-10-06 @ 15:55:34
Postat av: =-)

Gott.

2012-10-06 @ 15:55:34
Postat av: =-)

Gott.

2012-10-06 @ 15:55:35
Postat av: =-)

Gott.

2012-10-06 @ 15:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0