Ego-Elin och mys-kväll

Nu har jag fixat med lite nya plagg vi får upp på GG i veckan, det kommer nog upp en liten sneakpeak här senare! Vad har ni för er ikväll? Är ni lediga? Jag ska bara laga mat och senare mysa upp mig med hela nacho-kavalleriet; guaccamole, salsa, Holiday-dipp och tortilliachips! Av någon anledning är min kropp fortfarande helt utmattad efter resandet igår - hur är det egentligen möjligt att bli så slut av att göra INGENTING...?

Håll tummarna för att det går någon riktig tjejfilm på TV, jag är så sugen på en rejäl chic-flic! Det känns som om jag har en del som snurrar i huvudet med, gamla hjärnspöken som spökar. Då är det extra viktigt att ta hand om sig själv, jag tror på att glömma och förlåta(både andra och sig själv, man kan inte gå igenom livet och vara bitter, det är inte hållbart!) men för att bearbeta det förflutna krävs lugn och balans i nutid! När man är stressad, trött och lättkänslig är man som mest sårbar, därför är det viktigt att kunna ta ett steg tilllbaka och samla krafterna ibland.


Mina tre bästa tips för att slappna av är:
  1. Se något riktigt fånigt på TV! Något som inte kräver någon som helst tankeverksamhet utan som du bara kan sitta och skratta åt, Mean Girls, Family Guy, matprogram och allt på TLC är mina favoriter! Ladda upp med chips och dipp eller en skål glass med extra allt!
  2. Meditera! Jag har en app på mobilen(sök på 'meditation', det finns mängder) som tillåter meditationsperioder på 10, 15, 30, 45 eller 60 minuter antingen tyst eller till avslappnande musik. Praktiskt om du känner dig stressad och kan leta upp en lugn plats mellan möten/på skolrasten. Sätt mobilen på flygplansläge så ingen stör. Det är faktiskt förvånansvärt svårt att sitta still och inte tänka på något alls i 10 minuter, jag brukar få TVINGA MIG själv att inte plocka upp mobilen och börja svara på mejl!
  3. Avskärma dig helt från sociala medier! Det är nog det bästa tipset som kan kombineras med allt, stäng av datorn, lägg ifrån dig mobilen, sätt dig med en bok, stick och träna eller laga en god middag! Trots att jag är en av de där personerna som egentligen bör vara konstant uppdaterad och tillgänglig(tänk börsmäklare på Wall Street igen) och borde få ett smärre slaganfall av att vara borta från mobilen mer än fem minuter tycker jag faktiskt det är väldigt skönt att vara helt för mig själv och vara sysselsatt med annat. Sociala medier är fantastiskt kul och användbart, men när DOM styr DIG är det inte längre okej!
Vilka är era bästa tips? Nu ska jag gå och steka lite ris och linser, ikväll blir det persiskt-inspirerat hos Henriksson!

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstorat läppaeba

2012-10-31 @ 20:36:38
Postat av: Anonym

Förstorat läppaeba

2012-10-31 @ 20:36:39
Postat av: Kajsa bergq.

Håll käften anonym


Du är fin Elin, dina kindben är galna!

2012-10-31 @ 22:02:00
Postat av: Tristatina

Men ge er brudar, utseende är fan allt idag, tragiskt.
Hur som helst är mitt bästa tips att umgås med nån man tycke r om och ha film maraton, gärna baka någon god kaka att äta till med!

2012-11-01 @ 00:21:15
Postat av: Anonym

Sjukt lik natacha peyre på näst sista bilden

2012-11-01 @ 01:10:20
Postat av: Anonym

Sjukt lik natacha peyre på näst sista bilden

2012-11-01 @ 01:10:27
Postat av: Anonym

Sjukt lik natacha peyre på näst sista bilden

2012-11-01 @ 01:10:30
Postat av: Anonym

Sjukt lik natacha peyre på näst sista bilden

2012-11-01 @ 01:10:41
Postat av: Anonym

men snääällla! sluta puta med läpparna sorry men det ser föjävligt ut.. man ser ju också på en massa andra bilder när du har munnen stängd att du gör till dig så fruktansvärt mycket här. alltså ursäkta men någon måste ju säga det:/

2013-01-30 @ 11:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0