Jag vill ha lussekatter, NU!!

Åh vad jag slogs av en plötslig jullängtan... Nybakade lussekatter(jag brukar alltid få äta upp allas russin haha!) och sena kvällar med glögg, pepparkakor och jullåtar. Det blir ju min första jul som vegan, vi får se hur jag klarar det! Nejdå, det enda som faktiskt oroar mig lite är de där jämrans lussebullarna, men det borde ju gå att lösa?! Det MÅSTE gå att lösa. PUNKT.

Nu sitter jag och researchar för en ny affärsidé och det kan nog komma att bli riktigt intressant, idag på intervjun svarade jag på frågan om vart jag såg mig själv om några år, och jag svarade att jag bl.a. ville ha startat mitt andra företag då! 

Här får ni tre av mina bästa tips om ni är sugna på att starta eget:
1. Var flexibel!
Väldigt få idéer är kvar i sin ursprungliga form när man väl är klar med dom, var öppen för förändringar för det KOMMER behövas. Ursprungligen var Gypsy Groupie tänkt som en liten vintagebutik för omsydda second hand kläder, idag har vi leverantörer i både Korea och Shanghai och har utvecklat ett iprincipt vattentätt skydd mot att gå med förlust samtidigt som vi växer så det knakar!
2. Ha dina kontakter redo! Jag må vara en person som gör väldigt mycket på känsla och litar på att jag alltid lyckas ordna upp saker tillslut, men för att ett företag ska flyta på och slippa onödigt strul behöver du ha dina kontakter redo INNAN du kör igång. Leverantörer, tillverkare, anställda, samarbetspartners - skapa en relation till dom innan du slår upp portarna för din buisness! Det sista du behöver är krångel i kedjan("ingen kedja är starkare än...")
3. Google är din vän! Idag går ALLT att hitta på internet! Har du en idé? Googla och se om någon gjort något liknande och be om tips! Det mesta finns där och du behöver inte vrida dig ut och in av anstränging, bara ha lite tid och tålamod!
Min favoritvardagslyx just nu: Snygga naglar och en kopp té i min kopp från Rörstrand!

P.s - Säger ni lussebullar eller lussekatter?

Kommentarer
Postat av: Alice

Åh vad du är söt:D och jag säger lussebullar!<3

2012-10-15 @ 21:16:45
Postat av: Chrissie

Fint att du kommer med tips för de som vill starta eget :)

Jag säger för det mesta lussebullar :)

2012-10-15 @ 21:55:44
URL: http://jinxedchrissie.blogspot.com
Postat av: Izabella

men elin det heter lusseBULLAR! ;)
Bra tips där med företagen. Och spännande planer du har...Jag ser fram emot att följa dig vidare genom livet <3 Kram:)

2012-10-15 @ 22:29:25
URL: http://www.bellasgarderob.devote.se
Postat av: Jessica Stark

Jag är äldre än du men kan man ändå bli som du när man blir stor? ;)

2012-10-15 @ 22:40:23
Postat av: Liborius

lussekatter:)

2012-10-15 @ 22:59:56
URL: http://liborius.blogg.se
Postat av: sofie

Hej! Min största dröm är att kunna starta eget och leva på det. (helst designa egna plagg) Hur får man kontakt med leverantörer i Asien och hur går det till när man beställer vad man vill ha sytt eller tillverkat? Har du en anställd produktdesigner och skickar egna mönsterkonstruktioner osv till leverantörerna? Hur går det till?? jag blir tokig av att inte veta.

2012-10-15 @ 23:31:39
Postat av: Thereses jul

LusseBULLAR :)

Kan du inte posta några IRL-bilder på väskorna från shopen? De är supersnygga!

2012-10-15 @ 23:39:44
URL: http://theresesjul.blogspot.se
Postat av: bajamaja

Snäckan då, det heter minsann lussekatter, det hade jag hoppats på att alla visste. Men icke!

2012-10-16 @ 00:12:28
Postat av: Stephanie Thurow

Mitt tips är att kolla in djurens rätts hemsida. De brukar ha julspecial där man kan baka veganvänligt :) Gjorde min sillfria senapssill därifrån förra året och den blev supergod! (tom att köttätarna tog mer av den ^^).
You can do it! :D

2012-10-16 @ 07:39:49
URL: http://dreamsaboutjanedoe.blogg.se
Postat av: Lydia

Hahaha, du är inte ensam kan jag säga: fick cravings efter julmat redan i augusti...

2012-10-16 @ 13:20:40
URL: http://elementarpartiklar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0