Middagen igår, alla tre rätter!

Ni ville ju ha lite bilder på middagen jag lagade igår så här kommer det!
Till förrätt gjorde jag en toast på stekt bröd, rostade pinjekärnor och smörstekta trattkantareller på en bädd av babyspenat, till det en gräddsås med rosmarin, gurkmeja och flingsalt. Till huvudrätt skivade jag upp lite slantar av potatis och morot, la dom på bakplåtspapper och ringlade över olivolja och några klickar smör tillsammans med flingsalt och grovmalen peppar, Erik satte in en grillad kyckling i ugnen så skinnet blev krispigt och jag stekte upp lite svamp till mig. Till det slängde vi ihop en fetaoströra, guaccamole, en sallad och en vitvinsvinegrette. Efterrätten blev min hemliga-recept-Crème-Caramel!
...Och JESUS vad vi åt! Det första Erik sa till mig imorse var: "Älskling, jag har ont i magen, jag är så mätt!" Men det var definitivt värt det! 
Jag kände mig som Gordon Ramsey när jag balanserade tre olika saker samtidigt på spisen!

Min pojkvän måste vara den enda som faktiskt VILL ha sallad till maten...

Så mysigt!

Huvudrätten...

...och efterrätten!

Kommentarer
Postat av: Gisela

SHIT POMMEFRITTE vad gott det där ser ut!

2012-10-14 @ 19:00:18
URL: http://d.s
Postat av: Anonym

vad tycker du om att din pojkvän äter kött`?

2012-10-14 @ 19:29:05
Postat av: Anonym

vad tycker du om att din pojkvän äter kött`?

2012-10-14 @ 19:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0