Power Couples, mina favoriter!

Visst är det något fascinerande med riktigt snygga, framgångrika par? De där som verkar flänga fram och tillbaka i 110km/h med stora SUV:s och BlackBerrys i ena handen och ungarna i den andra och ÄNDÅ lyckas hålla kärleken vid liv?
Jag tycker det är så himla häftigt att se två människor stå brevid och stötta och peppa varandra i varandras framgång, det är ju så varje förhållande borde vara. Inte avundsjuka och misstro utan total trygghet! Jag skulle vilja driva ett företag med Erik(jag försöker hela tiden hinta om det men han verkar inte särskilt intresserad, jag förstår inte varför!), det kanske inte alltid är det bästa att arbeta med någon man har en relation till, men vad är egentligen bättre än att få jobba tillsammans med någon man litar på till 100%? Då är man ju verkligen ett team, på alla plan!
Oj, nu låter jag som en pensionär med sju svåra kärleksår på nacken.. Nåja. Jag tänkte i alla fall visa några av världens bästa Power Couples:

Brad Pitt och Angelina Jolie, "Brangelina", såklart! Snyggare par går ju knappast hitta, och det känns verkligen som dom respekterar och gläds för varandra. Båda är rätt reserverade och väldigt engagerade i välgörenhet, jag gillar hela deras image och dom verkar alltid vara så trygga tillsammans på alla bilder!

Rachel "RZ" Zoe och Rodger Berman. Jag är väl inte den enda här som följer The Rachel Zoe Project på TLC slaviskt?! Rachel är en sånna himla powerkvinna, och fast hon och Rodger smågrälar i nästan varenda avsnitt har dom ett alldeles särskilt band som jag alltid blir avundsjuk på. Dom är verkligen ett ultimat buisness-team, Rodger är ju VD på Rachels företag och jag beundrar deras sätt att samarbeta och samtidigt se så stylish ut!

John Lennon och Yoko Ono - jag tycker Yoko har fått alldeles för mycket skit! Hon och John var så otroligt söta tillsammans och jag tvivlar inte på att de hjälpte varandra på många sätt. Jag tycker dom var ett perfekt team på många sätt, och dom delade grundvärderingar vilket jag tror är viktigt.

Såklart är Bill och Hillary Clinton med på min lista över power couples! Deras härliga energi och gemensamma politik-intresse, det är makalöst att trots Bills tid som president och Hillarys väg dit(jag hoppas hon klarar det, någon gång!) har de lyckats hålla ihop och stått brevid varandra i vått och torrt. Med så många viktiga frågor så nära inpå skulle det förmodligen slå splittror i vilket annat par som helst!

The Obamas - Michelle och Barack Obama! Självklart är USAs nuvarande president och hans fru med på listan, ännu ett power-politiker-par! Varje gång de här två syns tillsammans tycker jag de visar upp ett så otroligt fint, jämställt förhållande - Barack Obama må vara ledare för ett av världens rikaste länder, men han skulle inte vara ett dugg utan Michelle! Dom har en sån ömhet och respekt för varandra, och jag hoppas att Michelle ger sig in i politiken den dag Barack inte längre kan väljas om fler gånger.

Jag och Erik, såklart! Vi har väldigt olika syn på det här med framgång - jag tror att allt går om man bara vill med eller utan betyg, Erik tror på att plugga stenhårt - men vi står alltid bakom varandra. Det finns ingen som ger mig så bra stöd som Erik, och just eftersom vi är så olika på många sätt kan vi också ge varandra tips och bidra med ett annat synsätt; han får mig att se saker mer seriöst och tänka lite mer med hjärna än hjärta, och jag försöker föra över lite av min "lyssna på dig själv"-attityd. Världens bästa Power Par!
 

Kommentarer
Postat av: Lydia

Trodde att bilden på dig och Erik var ännu ett kändispar först haha :)

2012-10-07 @ 21:19:07
URL: http://elementarpartiklar.blogg.se
Postat av: Alice

Hihi, par nr5 var ju lätt snyggast;)<3

2012-10-07 @ 21:20:17
Postat av: Alice

Hihi, par nr5 var ju lätt snyggast;)<3

2012-10-07 @ 21:20:22
Postat av: Alice

Hihi, par nr5 var ju lätt snyggast;)<3

2012-10-07 @ 21:20:23
Postat av: Alice

Hihi, par nr5 var ju lätt snyggast;)<3

2012-10-07 @ 21:20:24
Postat av: Alice

Hihi, par nr5 var ju lätt snyggast;)<3

2012-10-07 @ 21:20:24
Postat av: Hannes

Håller med dig om att grundvärderingar är viktigt, vilka är det främst du syftar på?

2012-10-07 @ 23:11:19
Postat av: Majsan

Vad är tlc och går the Rachel zoe project se online? (:

2012-10-07 @ 23:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0