Svar på frågestunden del 2

Välj antingen eller:
Lakrits
- choklad? 

Lipstick - Lipgloss 

Morgon - Kväll 

plugga - jobba 

choklad – vanilj(doften, jag är nog inte den typiska choklad-tjejen

singel - förhållande (men jag har varit rätt nöjd som båda!)

planering - spontanitet 

stökigt - organiserat (tyvärr är jag bättre på det andra…)

Desperate housewives - Sex & the city 

kaffe - te 

fota - bli fotad 

förrätt - efterrätt 

raka av allt hår på huvudet - sluta raka resten av kroppen 

älskad - framgångsrik (jag har ju redan båda, varför välja?!)

öppet sinne - monogam (jag förstår inte frågan… I livet har jag ett öppet sinne men i mitt förhållande slår jag ihjäl Erik om han föreslår något annat än att vara monogam!)

Hur ofta tar du in nyheter till shopen? Och när kommer nästa omgång? :)
- Vi har ingen regelbunden planering just eftersom jag har skolarbete att sköta med, det är det lyxiga med att vara både inköpschef och ägare! Nästa omgång… Jag är sugen på ett par rejäla vinterjackor nu, så det borde komma inom kort!

Elin, Berätta något vi inte vet om dig!
- Jag är ett freak när det kommer till tänder. Jag trodde på tandtroll tills jag var 14 år och använder både tandtråd, tandborste och munskölj varje kväll. Det är omöjligt för mig att somna med oborstade tänder, hur trött jag än är!

Hur kom du i underfund med att bli vegan, och hur länge har du varit det? 
- Jag blev vegetarian för första gången när jag var 10 år, sen har jag varit det lite fram och tillbaka över åren utan att riktigt ha den där styrkan och viljan att hålla det. Sedan såg jag en film(som jag har glömt bort vad den hette nu) och läste en bok(en tonårsdeckare faktiskt, lite oväntat!) och sedan dess har jag inte ätit något animaliskt alls. Efter det har det blivit mer än en livsstil, det är ett intresse med – ju mer jag läser på desto mer övertygad blir jag om att det här är rätt, och det har verkligen öppnat mina ögon för en hälsosammare livsstil! Nu har jag varit strikt vegan sedan slutet av januari-början av februari i år.

Vad är den perfekta frukosten för en bra start på dagen? 
- Frukost är det bästa som finns! För mig kan det vara en sandwich med avokado och tomat, flingsalt och grovmalen svartpeppar tillsammans med en jordgubbssmoothie, eller en stor tallrik gröt, lite frukt och ett glas juice.

Hur har din stil sett ut genom åren? 
- Väldigt varierande kan vi säga… Men jag har aldrig haft den klassiska tonårs-stilen! Påminn mig om att jag ska visa en bildserie någon gång...

Vad tycker du om vintage läder respektive päls? 
- Mer okej än nyare plagg, men jag skulle själv aldrig bära det. Det skulle äckla mig att bära runt på inte bara ett dött djur utan all smärta det fick gå igenom för att dö.

Hur lång är du? Kram!
- 164 cm, om jag inte har krympt ännu mer sen sist!

Bor du och Erik ihop? Eller iof ni kanske säger Godnatt över telefon :P
- Nej det gör vi inte, telefonen agerar mellanhand!

Tar du ut lön i ditt företag eller låter du pengarna vara kvar i ditt företag?
- Allting stannar i företaget, det behöver det för att växa!

Hur ser du sim vegan på klädkonsumitionen?
- Tja, eftersom jag är i den absolut största konsument-gruppen som finns(bloggare + tonårstjej, haha) är det nog ganska uppenbart att jag inte är så insatt. För mig gäller det att välja sina fighter, det finns folk som blankt vägrat fortsätta köpa kläder men ändå äter kött, för mig är det tvärtom. Jag kan inte göra något halvdant, så jag vet att om jag väl börjar engagera mig i klädkonsumtion skulle jag inte kunna köpa en enda grej till.

vet du var man kan handla eco kläder?
- Jag älskar Gudrun Sjödens kläder! Dom hittar du här: http://www.gudrunsjoden.com. Är du ute efter mer klassiska plagg finns The Ecocotton Store(http://www.ecocotton.com)

Har du några eco plagg i GG? Älskar din blogg!:D
- Tyvärr! Däremot vägrar jag handla med äkta fusk och skinn, butiken har skrivit under PETA’s ”Pledge to be fur-free”.
 
 
 
 
Ni kan fortsätta ställa frågor i frågestunden, jag svarar på fler ikväll eller imorgon! Och vilka roliga och bra frågor ni kommer på! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0