Varm choklad och att behöva vara ensam ibland

Oj vilken dag - det känns som den har segat sig fram, och jag har varit lättstött och smågrälat med Erik hela dagen! Usch och fy för det, vilken himla tur att han har sånt tålamod med mig... Hur som helst bestämde vi oss för att strunta i Strand ikväll, planeringen hade krockat lite så istället åkte jag hem och parkerade mig i soffan, gjorde mig en STOR kopp(!) varm choklad och släppte i några chokladbitar med, det är min comfort-dryck och man mår alltid lite bättre! Snart ska jag nog plocka fram lite take away-menyer och beställa hem mat med, om jag inte hinner äta mig mätt på nachos och dipp innan dess. Puh, det kanske helt enkelt är så att jag behöver vara lite för mig själv ett tag...?

Jag ÄLSKAR att vara ensam, jag behöver det verkligen! Som tur var är Erik likadan, jag tror vi hade varit tillsammans i knappt en månad(perioden i ett förhållande när man TRÄFFAS VARJE DAG TJUGOFYRA TIMMAR OM DYGNET) när han sa: "Älskling, jag måste berätta en sak. Jag har ett ganska stort behov av att vara ensam, det är inte för att jag inte gillar dig, men ja, nu är du förvarnad..." Han fick typ svaret: "Ska vi gifta oss?"

Det finns ju människor som inte klarar av att vara själva utan hela tiden måste ha människor runtomkring, som får panik om dom blir ensamma med sig själva och sina tankar. Jag tycker det är tråkigt, man måste ju kunna njuta av sitt eget sällskap, DU är ju den viktigaste människan i ditt liv!
 Visste ni att... Riktigt mörk choklad ofta är mjölkfri och därmed vegansk? Supergott med några rutor som får smälta i kakaodryck gjord på mandelmjölk!
 

Kommentarer
Postat av: Collsan

hoppas det löser sig då:) men med lite varm choklad så blir allt bra :) kram

2012-10-12 @ 20:57:41
URL: http://specialnotsick.blogg.se
Postat av: Emma

Det där ser riktigt gott ut. Tänkte höra med dig hur du ställer dig till om man lånar dina bilder? Givetvis skulle jag länka till dig.

2012-10-12 @ 21:39:53
URL: http://superglueontheroof.blogg.se
Postat av: Nicki

jag behöver också egentid och att få vara ensam, bara jag och mina tankar och göra vad jag känner för, helt själv!

2012-10-12 @ 22:50:59
URL: http://niicki.blogg.se
Postat av: Frida

Jag älskar att vara själv när man vet att det finns någon att komma till om man vill!

2012-10-13 @ 00:49:34
URL: http://myfunnyparadise.devote.se
Postat av: Sari

Känner igen mig totalt, har väldigt stort behov att vara ensam men inte alltid förstås :)

2012-10-13 @ 09:34:30
URL: http://rodeogirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0