London-planering...

Åh vad jag ser fram emot vår resa till London om knappt en månad! Den 26 Oktober sätter jag och Erik oss på ett tåg ner till Köpenhamn, och därifrån flyger vi sedan till London för en lyxig weekend med musikal, shopping och god mat.
Jag har bara varit i London en gång förut, det var när jag var 15 år och på språkresa, våra resledare släppte oss mitt i stan och ba: "Vi syns om tre timmar!" Haha, gissa om jag vågade gå längre än Oxford Street...? Icke! Men nu får jag äntligen åka tillbaka, den här gången med mer tid att utforska stan och alla guldkorn den har att erbjuda. Jag googlar varje dag och drömmer mig bort, men känslan att jag missar de där riktiga skatterna gnager. Vilka är era favoritställen i London? Shopping, mat, sevärdigheter...?
 

Här är en del av min Att Göra-lista hittils:

Besöka butiken House of Vintage och plocka i vintage designerplagg...

...äta middag på La Bodega Negra, det verkar påminna lite om Story Hotell(och vi älskar alla Story) fast med galet god mexikansk mat!

...Afternoon på Harrod's är ett måste, även fast jag tvivlar på att något av deras tilltugg är veganska.


...Ännu mer vintage-shopping, jag har läst fina saker om Radio Days!

...Och såklart beställa något riktigt långt och komplicerat på Starbucks, bara för att jag kan!

Kommentarer
Postat av: Elin

Camden lock market!! Var där i höstas, ångrar det inte!

2012-09-27 @ 16:21:28
URL: http://elinvandersson.blogg.se
Postat av: Beatrice

Ett shopping tips är att besöka Covent Garden, där finns allt möjligt och är riktigt mysigt =) Sarastro är en cool opera/teater resaurang med jättegod mat!

2012-09-27 @ 16:44:04
URL: http://beelth.blogspot.com
Postat av: Elin

Hej, gillar din blog. Har läst den ett tag så det kanske är dax att lämna en kommentar. Jag bodde i London i två år och har några tips. Shopping på Primark är ett måste. Love it! Marknaden vid Portobello på fredagar är nice. Vid Notting Hill Gate finns en pub som heter Prince Albert. Världens bästa. God mat och världens godaste jordgubbsöl. Skön mix av folk också. Mer shopping... Uniqlo och Pull&Bear på Oxford Street, finns inte i Sverige och det är ju synd. Och Forever21! Området runt Liverpool Street kan vara trevligt med marknaderna men lite överskattat tycker jag nog. Men många bra indiska restauranger i det området. På en sidogata till Portobello (kommer inte ihåg namnet) finns ett cafe som heter Kitchen&Pantry, så mycket trevligare än Starbucks!

2012-09-27 @ 19:14:52
Postat av: Hanna

Ett shoppingtips är Camden Market! Öppet på helgerna och lägger en bit utanför city men lätt att ta sig med tunnelbana. Krimskrams, skräp och en hel del guldkorn! Massa prisvärda matställen på plats också.

Ett annat tips är Tate Modern (museum) vid ena änden av Millennium Bridge. Sjukt häftigt ställe där bara souvenirshopen är värd ett stopp.

Brick Lane (East End) är också ett väldigt häftigt område.

Hoppas ni får en toppenresa!

2012-09-27 @ 20:12:14
URL: http://hannamarelius.blogspot.com
Postat av: Frida

Jag var i London förra sommaren och rekommenderar verkligen, verkligen Radio Days! Killen som jobbade där när vi var där var trevligast någonsin, han tipsade oss om många andra bra londonställen, bjöd på godis och prutade ner sina egna priser. Åk dit, du kommer inte att ångra dig!

2012-09-28 @ 16:14:36
URL: http://pisto.blogg.se/
Postat av: ELIN - THEGYPSY

TACK för alla fina tips allihopa, jag ska försöka checka in varenda ett av dom! Satan så goa ni är, megapöss :-D ♥

2012-09-28 @ 16:39:00
URL: http://thegypsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0