MELLANMÅL

De senaste månaderna har jag upptäckt det fantastiska i "mellanmål". Superfånigt, jag vet, men jag har liksom aldrig reflekterat över det här med att hålla blodsockret i schack så man aldrig blir sådär SUPERMEGAJÄTTEFRUKTANSVÄRT hungrig!
Både jag och min kropp mår bättre av att äta då och då istället för att gå så länge att man slänger i sig första bästa(vilket oftast brukar bli femton chokladkakor och en halv tårta). Nu mera försöker jag se till att få i mig minst två mellanmål, och om jag är hungrig någon form av kvällssnacks, om dagen, oftast blir det frukt och nötter, en macka, smoothies, hemmagjorda granola bars - det beror på hur mycket tid jag har och vart jag befinner mig, oftast brukar jag förbereda kvällen innan så jag har något att ta med mig till skolan dagen efter, oftast tillsammans med en vattenflaska och en termomugg med grönt té. Jag äter så jag håller mig mätt under dagen och brukar anpassa det jag äter efter hur påfrestande dagen ser ut att bli; har jag ett prov ser jag till att ta med mig något som ger snabb energi, till exempel olika bars eller en påse nötter, men om jag vet att det blir en lång dag framför datorn tar jag ofta med något lätt att plocka med, det blir mest små fruktsallader(en favorit är blodapelsin med hackad mörk choklad och valnötter!).

Min poäng med det här inlägget var egentligen bara att visa mitt eftermiddagsmellis idag, hmm, jag pratar för mycket .. Hur som helst: en ny eco-juice med morot, äpple, citron och apelsin och två skivor chia + surdegsknäcke med hemmagjorda, vegansk skagenröra. GOTT!

P.S - Mars-utmaningen närmar sig, ni ska få veta mer, snart ..


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Hej Vad är receptet på din röra? :)

2013-02-10 @ 15:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0