GOTT NYTT ÅR!!

Jävligt långt i efterskott, men no hard feelings va ..? Hoppas ni hade en underbar kväll, för det hade jag! 
Nu är jag redo för nya tag, nya krafter och nya utmaningar!
 
Först hade jag tänkt skippa nyårslöften helt i år, det kändes så fånigt att använda nyår som en ursäkt för en start man kan - och BORDE - göra varje dag i sitt liv, men likt förbannat satt jag tillslut och pinnade ner några "guidelinjer"(så känner jag mig mindre som en själv-förrädare) för 2013:
 
1. Bygga en stark och uthållig kropp - jag har aldrig varit riktigt vältränad, jag har varit överviktig och underviktig och normalviktig; nu vill jag ge min kropp det bästa, det förtjänar den efter att jag lagt så mycket energi på att träna upp huvudet och mitt sätt att tänka! Nu är det kroppens tur!
2. Ta allt lite lugnare och njuta av de små sakerna - jag är van att röra mig i 120 km/h, för det mesta är det roligt och jag vet att jag är en obotlig drömmare som älskar att ha mål att sträva efter, men nu kanske det är dags att sakta ner lite och njuta av nuet medan jag strävar efter mer hållbara, långsiktiga mål och inte bara KRASCH BOM BANG:ar in i nya projekt.
3. Nya bloggmål - ni får se, ni får se ..
4. Omge mig med vackra saker, underbara människor och kreativa miljöer - jag vill dränka mig själv i allt som får mig att må bra! Jag vill skratta, resa, se nya platser och göra spontana utflykter och fota och dokumentera mer.
5. Sluta skruva upp saker och förstora dem - ta itu med alla jobbiga saker direkt så de inte ligger och drar energi, sätta dem i perspektiv och bli bättre på att kunna vifta bort sånt som stjäl glädje och energi - det är inte världens undergång, jag måste bara lära mig förstå det och bli lite bättre på att aktivera "gås-mode". Sluta vara så hård mot mig själv och anta det värsta om saker och ting.
 
 
Har ni några nyårslöften?
 
Passande quote från min instagram(@thegypsyelin), just nu är jag nöjd med min plats som smått förvirrad tonåring, drömmare och allt där emellan! Man måste prova skon för att få veta om den passar, eller hur ..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0