Halv 8 hos mig!

Ni frågar ju hela tiden och vill att jag ska berätta mer om vad jag äter som vegan, så här kommer ett helt inlägg! Ni kanske inte visste det men jag älskar att stå i köket, när jag blev vegan väckte det verkligen ett helt nytt matintresse till liv, jag experimenterar och hittar på nya recept varje dag och det är verkligen superkul att få vara så kreativ. Erik och jag är totalt olika på den punkten, han är recept-Hitler och supernoga med allt och det blir gott varje gång, jag kastar i allt möjligt och hälften av gångerna undrar människorna som äter varför jag försöker straffa dom! Ha ha, nejdå, så illa är det inte...

Hur som helst, att laga mat är en himla mysig kvällssysselsättning! Ikväll lagar jag stekta morötter med timjan, vitlök och rosmarin i olivolja, guaccamole, marinerad kålrabbi och mango med chili, rödlök, olivolja och peppar plus en skvätt vitvinsvinäger. Visst ser det mumsigt ut?! Nej nu måste jag fortsätta laga mat! 

Det här doftar verkligen ljuvligt, skulle kunna laga det bara för att få lukta!


Kålrabbi är en ny favorit, supergott faktiskt - så roligt när man fortfarande hittar nya saker att prova!

Masterchef in action!

Kommentarer
Postat av: Kallekanin

haha snyggt;) Kan du inte läga ut recept nån gng med?

2012-10-03 @ 19:49:23
Postat av: lisawho

Ska prova den där mangogrejsen och morötterna! Är nybliven vegetarian men äter så vegant som möjligt när jag är hemma :)

2012-10-03 @ 20:05:27
URL: http://lisawho.devote.se/
Postat av: Kajsa n

Ser gott ut :-)

2012-10-04 @ 09:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0