Svar på kommentar

Hej Elin! 
Vill börja med att säga att du är så häftig, din stil är underbar. 
Jag undrar om du är en svartsjuk person? Tänker i ditt förhållande liksom, om du har lätt för att råka bli det. Isåfall, hur hanterar du känslorna? 


- Förut var jag en extremt svartsjuk person när det kom till förhållanden, jag överreagerade och blev lätt en riktig drama queen, jag var kort sagt ett riktigt svartsjukemonster! Vilket förstås var totalt onödigt, eftersom Erik är världens underbaraste kille och älskar mig så mycket och aldrig skulle skada mig på något sätt. 

Det tog en hel del jobb för mig att komma över det. Först och främst tror jag det är bra om du berättar för din partner att du har lätt för att bli svartsjuk – det är inte ofta man ska behöva ändra på sig själv, men för mycket svartsjuka är inte hälsosamt! Det blir lättare att jobba bort det om din partner är villig att hjälpa till lite! Både Erik och jag visste om att jag lätt blev svartsjuk, och det gjorde det lättare för oss att prata om det när det hände. Istället för en onödig massa drama där vi skrek och grälade med varandra kunde jag säga ”Usch, nu är jag svartsjuk” och han svarade ”Det behöver du ju inte vara älskling, du vet att jag älskar dig mest av allt i hela världen!”. 

Det man är tvungen att lära sig förstå är:
1. Han är tillsammans med just DIG av en anledning
2. Lita på honom! Säger han att du är den enda för honom, våga tro på det! Du är ju fantastisk, varför skulle han vilja ha någon annan?
3. Inse hur bra du är!

Nr.3 är nog det bästa tipset jag kan ge, oftast kommer ju svartsjuka från att man är osäker på sig själv och tror han kommer hitta någon bättre. Och tillit är A och O i ett förhållande, hur mycket jag än låter som en kvinna i medelåldern när jag säger det!
Prata med honom, red ut dina känslor, bli inte arg(det är ju faktiskt inte hans fel att du blir avundsjuk!) utan försök istället arbete fram en taktik som funkar för er. För mig tog det helt enkelt bara tid och att jobba på mig själv som krävdes, idag blir jag väldigt sällan svartsjuk, jag vet ju att det är mig han kommer hem till, säger god natt till varje kväll och god morgon till varje morgon!



Kommentarer
Postat av: Maja

Sjukt sant, jag blir också ett "avundsjukmonster"...

2012-10-19 @ 13:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0