VRAI VERT




Egentligen är jag inte alls parfym-typen; jag är EXTREMT petig med dofter, jag tycker lätt det luktar för starkt, jag tycker det är bökigt att spruta på varje morgon PLUS att det är galet mycket pengar att lägga på en liten flaska vätska. Sen är min pojkvän en av de där lyckliga människorna som luktar asgott helt naturligt, och jag vill såklart inte vara sämre jag. 
Men nu tror jag jag har hittat en som låter lovande, nämnligen A Beautiful Life Perfume's Vrai Vert: "En skarp och lockande överenskommelse mellan sval gurka, exotisk narcissus, kryddig bergamott och koriander, med en touch av väldoftande lavendel. Frammanar långa eftermiddagar i en hemlig trädgård." (P.S/ Jag är en riktig sucker för när folk lägger till upplevelser i beskrivningen...)
Ingredienserna? Denatured Alcohol,lFragrant Oil, EssentialiOil, Love.
Jämför det med ingredienserna i ex. Boss Femme EdP HÄR. Helt sjukt.

Har ni någon favoritparfym mina vackra? ♥

//I'm not really the perfume-type; I'm EXTREMELY picky with scents, I easily thinks the smell is too strong, I think it's too much work putting it on every morning AND it's crazy money to put on a small bottle of fluid! Also my boyfriend is one of those lucky people who smell deliscious naturally, and I don't want to be any worse.
But now I've actually found one that sounds promising, and that is A Beautiful Life Perfume's Vrai Vert: "A sharp and compelling agreement between the cool cucumber, exotic narcissus, spicy bergamot and coriander, with a touch of fragrant lavender. Reminds you of long afternoons in a secret garden." (P.S/ I'm a real sucker for when people mix in experiences in the description...)
The ingredients? Denatured Alcohol,lFragrant Oil, EssentialiOil, Love.
Compare that with for ex. the ingredients in Boss Femme EdP HERE. Now that's just crazy.
Have you got any favorite perfumes beautifuls? ♥


Kommentarer
Postat av: INGRIDWENELL.SE - Mode Stil Färg Inspiration

bra tips! jag ganska lätta, blommiga eller fruktiga dofter :) är på jakt efter en ny nu till sommarn :)

2012-04-05 @ 19:57:11
URL: http://ingridwenell.se
Postat av: amanda

Min absoluta all-time-favourite är Versus by Versace. Jag tror jag aldrig kommer hitta en parfym som tilltalar mig så mycket som den gör!

2012-04-05 @ 20:09:22
URL: http://outsidemywindow.devote.se
Postat av: Styledbyjulianna

Favoritparfymen för oss båda är Beyonce heat!:)

2012-04-06 @ 11:42:14
URL: http://styledbyjulianna.blogg.se/
Postat av: Emma Ljungberg

Jag har aldrig använt mig av parfym men nyligen köpte jag "SKIN" från märket Clean. Helt underbar, doften går inte att sätta fingret på men det kanske är för att den doftar typ hud. Låter creepy men jag älskar den.

2012-04-06 @ 18:39:22
URL: http://emmaljungberg.se
Postat av: Emelie

Disel fuel for life Unlimited♥

Har varit min favoparfym i tre år, doftar helt perfekt!

är en blandning utav kryddigt och svalt med en fräch apelsin doft, brukar alltid få komplimanger när jag bär den♥

2012-04-07 @ 14:03:08
URL: http://houseofroses.blogg.se/
Postat av: Elin

Har en storfavorit från Mary Kay som heter Tribute. Väldigt mjuk, fruktig och nästan lite vaniljdoft. Brukar också få komplimanger när jag bär den, och det är ju alltid roligt :) tack för en fin blogg!

2012-04-09 @ 10:31:17
URL: http://Http://queeneileen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0