Svar på era frågor - del 1

Vilken är din favoritfärg?
- Haha… SVART!

Har du något speciellt stiltips?
- Så länge man är bekväm kan man gå ut klädd i en soppåse, man måste känna sig säker i både sitt eget skinn OCH sina kläder.

Hur startade du upp din webshop?
- Ja ni, det här var en fråga som faktiskt kom upp ett par gånger… Sanningen är den att det inte finns ett enda enkelt svar att ge – jag har inte några magiska tips, jag utgick från ett startkapital, kontakter, envishet och jobbade nonstop i flera månader. Och då är det här ändå bara början på Groupie!

Om du fick välja endast en färg å klä dig i - vilken skulle det bli?
- Alltså jag känner mig så himla tråkig, men… SVAAAAART!

Absoluta favoritplagget i garderoben just NU?
- Just nu är det nog en stor svart kofta, jag sätter på mig den så fort jag kliver innanför dörren.

Favoritdetajlen/accessoaren just NU?
- Hmmm…. En riktigt stor, prålig guldring!

Hur kom det sig att du fick börja blogga via blogg.se/stil? Blev du tillfrågad/uppletad?
- Jag var så jäkla jobbig så jag mejlade Blogg.se och sa att ”Hej, jag vill va med” och någonting rätt måste jag ju ha gjort!

Letar de efter nya stilbloggar emellanåt? Hur mycket vet du/inte? :) Jag är NYFIKEN! :)
- Det kommer fler STIL-bloggar till hösten,  nu på sommaren har jag inte så mycket koll men annars jobbar vi i ett rätt tajt nätverk med STIL-spaningar, artiklar osv. Sophie(vår kick-boxande, surfande, kängururidande mentor) springer efter med både piska och morot och är allmänt fantastisk.

Bor du hemma eller i egen lägenhet?
- Jag bor hemma, men har på sista tiden börjat kika lite smått efter lägenhet, men det dröjer nog ett tag till!

Vad läser du på gymnasiet?
- Samhäll!

Tror du det kommer bli jobbigt att vara egen företagareoch samtidigt gå i skolan?
- Det är faktiskt redan det jag gör, jag ställdes inför möjligheten att eventuellt behöva gå om ett år, men jag valde istället att läsa in första året under ett sommarlov. Samtidigt som jag startade upp mitt företag. Och bloggade. Och andades. Kanske inte det absolut hälsosammaste, men nu tror jag jag kan bocka av de flesta ämnena, och den 14:e får vi se om det har lyckats!

Hur föddes iden med egen webbshop? Väldigt inspirerande! Tror på dig!
- Den har alltid funnits där, till och från, men det var först nu jag fick möjligheten jag inte riktigt kunde tacka nej till. Idén var den att jag ville erbjuda plagg och accessoarer för de som ville ha något mer unikt än H&M’s sortiment, men också till ett lågt pris. Höstkollektionen handlar mycket om det jag själv vet behövs under de kallare månaderna; det är mycket lager på lager, komfort och bekvämlighet, men utan att kompromissa med att se fantastisk ut. Jag beställer och köper in för tjejer som likt mig själv lever på en tajt budget men ändå vill ha grymma kläder, och det är hela idén. Och TACK goa, kraaaaam.

Berätta om hur man steg för steg startar en webbshop :)
- Självklart: 1. Var envis.

Hur klädde du dig när du var yngre?
- I mellanstadiet var jag småtjock och gömde mig helst i munkjackor och fula byxor, i högstadiet hade jag något av en boho-period med stora byxor, lösa stickade tröjor och huvudprydnader. Annars vet jag inte riktigt, min stil kan nog beskrivas rätt genomgående med ett ord: Skiftande!


Kommentarer
Postat av: olivia

Fan va snygg du är :)

Jag undrar om du ska på läsarträffen till D.Dede?


Finaste killen i bloggvärlden - insida&utsida!! Kommer bli hur stor som helst. Helt otroligt vacker!

Alla RÖSTA för att han ska bli offentlig, han är en helt otrolig kille som skrivit de vackraste texter någonsin!

http://dedeprivat.blogg.se
http://dedeprivat.blogg.se

2012-08-06 @ 10:23:51
URL: http://stillvoices.bilddagboken.se
Postat av: Cindy

Tack för svaren! :)

Svar: Vassego! :D
Elin Henriksson

2012-08-06 @ 10:30:07
URL: http://cindyvuong.blogg.se
Postat av: madde

Olivia , jag ska med till D.Dedes läsarträff!

Och bara för att han ser BRA UT och är FINASTE KILLEN i bloggvärlden, ta de lite lugnt.

En fjortis som dig kan ändå inte få en kille som D.Dede!

2012-08-06 @ 10:58:59
Postat av: Jaana

Intressantblogg du har!

Svar: Tack du!
Elin Henriksson

2012-08-06 @ 12:13:44
URL: http://bananajaana.blogspot.com
Postat av: Madame Petite

Så grymt av dig att starta eget företag och gå i skolan, samtidigt!

Svar: Goding, KRAM!
Elin Henriksson

2012-08-06 @ 13:34:19
URL: http://madamepetite.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej!

Älskar du - liksom oss - gammal och nött heminredning?! Vi har en nystartad blogg där inläggen är fullkomligt PROPPADE med inspirationsbilder, tips och Gör-det-själv (tutorials)! Vi har också en Till-Salu-kategori med väl utvald och helt unik heminredning!
...för de som inte vill missa ett enda inlägg finns vi på Bloglovin! VÄLKOMMEN IN!!!
Ha en kanondag! KRAM // Lina

PS. Gillar du tatueringar finns en något äldre blogg smäckfull av tips, målningar, äventyr och Requests! ;) ...funderar du på en tatuering men inte hittat det perfekta motivet? Tveka inte på att höra av dig! ;) http://liinanonstop.blogg.se

2012-08-07 @ 10:00:38
URL: http://jolii.blogg.se/
Postat av: Emmie

Vad hade du för startkapital, om man får fråga det! ;)

2012-08-07 @ 15:06:08
URL: http://hotlikehell.webblogg.se
Postat av: JUNITJEJ

Kul att läsa!

2012-08-07 @ 18:52:05
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0