Panerad havstofu med remouladsås

Tofu har aldrig varit min grej direkt, men idag testade jag faktiskt att laga marinerad havstofu med hemmagjord remouladsås! Det blev gott, saknade lite citron men åååååååååhhhh så underbart att få äta något så enkelt som majonäs-såser! Jag var en riktig såsmoster innan jag blev vegan, aioli var min absoluta favorit och nu har jag äntligen hittat ett recept som faktiskt är gott. 


Tips - jag har också hittat min nya absoluta favoritsida för recept, besök http://vardagsmatad.se/ där ni också kan hitta en mängd grejer till julbordet!
 


Vegansk hemmagjord majonäs, i med lite vitlök och salt så har man en perfekt aioli!


Tofu marinerad i strimlad nori, buljong, tångrom och salt med hemmagjord panering.


.. Den blev PERFEKT!


Synd att jag inte gjorde dillkokt nypotatis till, svensk vegan klassiker here I come nästa gång ..
 
 
Alla recept finns på Vardagsmatad.se!
 
 
P.S - Jag skapar en ny kategori som heter "veganism" där jag samlar allt som har med min kost och mina åsikter att göra, den fylls på allt eftersom :- )
 

Kommentarer
Postat av: Filippa Dahlberg

Fin blogg!!

2012-12-11 @ 21:45:07
URL: http://filippaviola.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0