Balsam Metoden/"No Poo"

Efter att ha blivit övertalad av både Lady Dahmer och Kenza har jag bestämt mig för att också testa den så kallade "Balsam Metoden". Ända sedan jag testade Aussie Color Mate-kitet har mitt hår/hårbotten varit så otroligt torrt och irriterat, och det var bara efter EN användning. Jag får ingen bukt på det längre! Detta trots att man skulle kunna tro att mitt hår borde älska mig; jag använder aldrig värmetänger eller stylingprodukter, tvättar det ca 2 gånger i veckan och låter det alltid lufttorka. Ändå fullständigt HATAR DET MIG!

Så, nu testar jag det här! Det ska bli superkul att se om det funkar, jag tjuvstartade redan nu idag med min senaste dusch men jag ska läsa på mer så att det blir rätt. Nu har jag i alla fall laddat upp med ett dynamit balsam från Nordic Birch som ska vårda håret utan sulfater och parbener. Spännande! Har någon av er testat?
  

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag testade det ett tag, men mitt hår blev bara värre av det :/

Svar: Usch då, hoppas det är individuellt .. Det blir verkligen en sista utväg, annars får jag tamejfan raka av hårhelvetet!!
Elin Henriksson

2012-11-27 @ 17:01:02
URL: http://lifeofjohannafrida.blogg.se
Postat av: Linnéa

Provade det lite smått förut, i nian typ, men föll efter ett tag tillbaka i vanliga schampoo-vanor igen. Kanske ska prova igen?!
hahah vetdu förresten, läste fel, tyckte det stod "Nordic Bitch", dog lite...

Svar: Woooo, go for it guuuurl!! :DHahahaha, "endast för svenskar" ;)
Elin Henriksson

2012-11-27 @ 17:49:56
Postat av: Hanna

Glöm inte att använda pre-shampo först för att få bort skiten som du redan har i håret, annars kommer det inte att fungera.

Svar: Jadå, jag använde ett från Lanza men tack för tipset! :-)
Elin Henriksson

2012-11-27 @ 18:08:46
URL: http://hannacornelia.blogspot.com
Postat av: Frida

Ja du får verkligen inte glömma att berätta om det sen, mitt hår är precis likadant och det ända schampo jag kan använda utan att min hårbotten ska bli sönderkliad är body shops rainforest serie. Hoppas den fungerar, skulle ju vara så perfecto!

Kram!

2012-11-28 @ 22:21:52
URL: http://myfunnyparadise.devote.se
Postat av: Frida

Kör hårt! Har inte testat själv, men vet jättemånga som testat och alla är eniga - det funkar!

Ge inte upp bara, det tar ett tag innan håret vänjer sig. :)

2012-11-30 @ 20:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0