Gårdagskvällen ..

Middagen igår kväll blev otroligt lyckad!
Till förrätt lagade jag en underbar svampsoppa med smak av vitvin och smörstekta trattkantareller. Jag kände mig som en deltagare i Masterchef när jag höll på att "bygga smakerna" - för att få till rätt bas hackade jag upp skogschampinjoner och stekte i lite smör i en kastrull, tillsatte vitvinet(igår blev det ett matlagningsvin, jag brukar föredra "riktiga" viner i matlagning) och en buljongtärning och lät allt stå och gotta sig innan jag silade blandningen och tillsatte smaksatt matlagningsgrädde. Delic!

Huvudrätten improviserade jag fram på två sekunder(det vill säga efter att födelsedagsbarnet både anlänt och ätit upp förrätten ..). Det fick bli en slags planka, med kyckling och aioli till köttätaren och tofubiff och en hög ugnsgratinerade tomater(mums!!) till mig. Efterrätten hann vi äta upp innan jag hann fota - men det tar vi som ett gott tecken, ha ha! Det blev två olika sorbeter(sorbets? sorbéer?), exotiska färska frukter och lövtunna chokladflarn. Efter det var vi MÄTTA kan jag lova.

Kort sagt en underbar kväll med en underbar kille, jag älskar dig min fina, grattis på födelsedagen! ♥











Kommentarer
Postat av: Agda

HERREGUD SÅ FINT!
Du kan inte laga lite mat åt mig med? ;)
kram agda

2012-11-18 @ 16:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0