Måndagsmorgon och mål

God morgon på er! Den här veckan ska jag koncentrera mig på att styra in livet på rätt bana, återfå fokus och hitta en må bra-balans. Jag tror stenhårt på att det är bra att stanna upp lite ibland, återgå till grunderna och få allt att kännas rätt.

Mål V. 46
JOBB/SKOLA: Jag måste dra ner på arbetet ett tag framöver för att hitta bas-balansen igen! Alla projekt får gå på sparlåga medan jag hittar tillbaka till en hållbar, sund planering och mig själv. Hälsan kommer alltid först! Ibland är det lätt att glömma att jag också är student, och det är ännu lättare att försumma den sidan när stora summor pengar och roliga idéer väger tungt. Men nu är det dags att få det få bana igen - den här veckan lägger jag till två extra lektioner i matematik och är ännu en gång så otroligt lycklig över att jag går på CIS som erbjuder det absolut bästa stödet inom ALLT, vad man än satsar på! Hejdå till Hannah Montana ett litet tag och hej Miley, alltså.

PRIVAT: Work hard, play hard! Eller som i mitt fall, "Jobba hårt, slappa hårt". För att få ordning på allt behöver jag bli effektiv på att slappna av med. En bra dygnsrytm är a och o och där gäller det att vara stenhård!

HÄLSA: Den här veckan blir en detox för både kropp och själ! Mer frukt och grönt, ett pass poweryoga, en yogaklass med andningsövningar och ett gympapass på lördag morgon. Kroppen mår bra av att röra på sig och hjärnan får tid att ventilera - håll tummarna för att ingen av dom ger upp!

ÖVRIGT: Innan man börjar bygga tornet krävs det att det har en stabil grund; det är likadant med vardagen! Nu ska jag fokusera på skolan, att komma igång med träningen och att få mycket sömn och rätt mat. "Back to basics" är inte bara bra att applicera på kläder då och då utan minst lika viktigt i livet.


Nu ska jag fixa morgonkaffet och en macka innan jag sätter mig med kalendern och avbokar allt jag kan ur mitt extra-liv den här veckan och ger plats för mitt "vardags-jag"(hmm, halvtidsvardag i alla fall ..). Träning, skola, slappa - jag har glömt hur det är att vara tonåring!!

 
 

Kommentarer
Postat av: alice

Dina kindben döööööööööööööööööR!!<3

2012-11-19 @ 10:46:17
Postat av: Katarina

Tycker det verkar vara bra, hälsosamma mål! Blir orolig för dig ju!!

2012-11-19 @ 13:23:02
Postat av: Sari

Måste flika in och säga att jag tycker att din blogg har blivit så mycket bättre sedan du slutade på blogg.se/Stil
Kram

2012-11-19 @ 15:17:34
URL: http://rodeogirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0