En uppenbarelse

Jag var påväg ut i köket; blankt trägolv, stort, modernt, högblanka vita luckor, spotlightsen ovanför panoramafönstret och en påse popcorn hemtrevligt poppandes i mikron. I ena handen hade jag ett highball glas med mineralvatten med äpple- och tranbärssmak, i den andra höll och scrollade jag smidigt på en iPhone och gick hastigt igenom dagens omsättning i företaget medan jag smuttade på mitt mineralvatten. Trots att jag hade ett par avklippta mjukisbyxor och en slapp t-shirt på mig kändes det som att just då, just då var mina två världar i fullständig balans!
Det slog mig hur långt jag kommit, hur många liv jag lyckas leva och hur bra balans jag skapat. Allt handlar om att prioritera höll jag på att skriva, men det gör det inte - lycka är inte ett visst antal poäng som måste delas upp på olika saker, men ENERGI är det däremot! Det som gör mig lycklig nu är min uppdelning av energi, att jag har lärt mig avgöra vad som betyder något för mig och vad som bara betyder något för alla andra. Jag klarar mig fram på halvdana betyg, det är mitt beslut, men jag tjänar också mer pengar än de flesta gör vid 17 års ålder, och DET är också mitt beslut.
Det här citatet gillar jag, "Livet handlar inte om att hitta dig själv, livet handlar om att skapa dig själv".

Kommentarer
Postat av: Gesell

Som jag önskar att jag får träffa dig någon gång i livet..,

2012-10-05 @ 22:33:28
Postat av: Gesell

Som jag önskar att jag får träffa dig någon gång i livet..,

2012-10-05 @ 22:33:29
Postat av: Gesell

Som jag önskar att jag får träffa dig någon gång i livet..,

2012-10-05 @ 22:33:30
Postat av: Gesell

Som jag önskar att jag får träffa dig någon gång i livet..,

2012-10-05 @ 22:33:30
Postat av: ANNAWII

Jag förstår hur du menar men håller inte med till 100 %. Jag tror inte att det är bra att försöka skapa en person som man vill vara för jag tror man kan bli lite vilse, i stället tror jag faktiskt på att hitta sig själv och på så vis hitta en väg i livet. men så är jag ju en liten "free spirit" som tycker att det är enormt viktigt att följa sitt hjärta på riktigt, inte bara försöka vara någon som man borde vara. Förstår du hur jag menar?

2012-10-05 @ 23:00:01
URL: http://annawii.blogg.se
Postat av: Kajsa my

You GO girl! :D

2012-10-06 @ 10:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0