Soligt mellanmål

Hej på er,

NU kan jag lova er att jag är den där stressade, skrikiga och hetsiga börsmäklaren på Wall Street! I själen, i alla fall. Jag har suttit och mejlat runt hela dagen, knutit kontakter, tagit tag i några projekt som dröjt lite för länge och kedjedruckit té medan jag lyssnar på Frank Sinatra. 
För ett tag sen undrade jag hur det kom sig att det är så mycket matbilder på bloggen just nu, sen insåg jag att det är för att jag bara tar paus när jag äter(knappt) och det är då jag har tid att blogga! Någon gång ska jag lyckas skaffa en balans mellan fartdåre och snigel...

Är det någon mer som är sån? Allt eller inget, det vill säga. Jag är sån med allt i livet, jag har aldrig kunnat ha något mellanläge och ibland rör det verkligen till det för mig! Har ni några tips? Nej, nu ska jag fortsätta njuta av min "mini-rast" med en god avokado- och tomatmacka på Rocknebylimpa, apelsinjuice med fruktkött och en kopp chai med rörsocker!

Kommentarer
Postat av: After Work

Känner igen det där, när man har en lugnare period i livet blir allt ganska segt och man är aldrig effektiv. Men när allt går i 110 kan man ha 1000 bollar i luften samtidigt och ändå ha koll på läget (någorlunda i alla fall...). Jag brukar försöka prioritera efter hur viktiga de olika sakerna på To do-listan är, sen är det nog bara att köra. Mikropauser är mitt tips; blogga lite, bläddra i en tidning eller ring ett samtal. Tack för en fin blogg! /Kajsa på After Work

2012-10-20 @ 18:44:07
URL: http://www.a-w.se
Postat av: Fatma

Det ser så gott ut!

2012-10-20 @ 20:28:08
URL: http://fatmas.se
Postat av: Anonym

<3

2012-10-20 @ 20:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0