Svar på frågestunden del 1

Hej! Vart får du din insperation ifrån?
- Jag utgår ofta från ett plagg när jag klär på mig – ett plagg och en känsla, allt annat får bara falla på plats!

Hej! Jag har väl 1000 frågor eftersom jag är så avundsjuk på ditt företag och jag älskar din butik på nätet! Hur gick det till när du startade ditt företag, gjorde du det på egen hand?
- Jag gjorde det själv, så fort jag hade fått ihop ett startkapital!

Har du någon som hjälper dig med bokföringen eller gör du det själv?
- Jag har en ekonomichef och en logistiker, de är till väldigt stor hjälp. Efter ett tag inser man att det ÄR tufft att försöka göra allt själv.

Hur hittar man leverantörer, hur går man till väga?
- Mitt bästa tips är; GOOGLA! Googla, googla, googla! Det svåra är inte att hitta leverantörer, det svåra är att hitta en seriös leverantör som passar just dig och din idé. Jag höll själv på att råka ut för en leverantör som skulle lurat mig på många tusenlappar för att jag gick in i branschen alldeles för naiv. Nu mera har jag stenkoll!

Beställer du/ni in färdiga plagg eller har du en del i designen? Jag skulle bli så sjukt glad om du svarade för det skulle ge mig en så stor hjälp på traven :)
- Vi beställer bara in färdiga plagg, men jag har så smått börjat läsa in mig på design-möjligheten. Det vore kul!

* Brukar du aldrig umgås med några tjejkompisar?:)
- Såklart, jag har ett ganska stort behov av att vara ensam(och det kombinerat med mina galna arbetstimmar kan ställa till det ibland), men när jag känner för en riktig tjejkväll har jag världens goaste brudar som gärna ställer upp!

Vad tycker din pojkvän om att du är känd? 
- Ha ha, han älskar mig lika mycket ändå och är nog den av oss som reagerar minst när folk vänder sig om och stirrar och viskar på stan!

Vad heter Erik i efternamn?
- Erik har ett ganska unikt efternamn, därför har jag valt att inte gå ut med det av respekt för honom och hans privatliv. Men jag kan säga att det är persiskt och jättevackert!

Bästa affärerna i Kalmar? Du har nog svarat på det förut med jag ska till Kalmar på lördag så det skulle vara roligt att veta
- Kalmar har ett ganska litet utbud… Först och främst måste du äta på Kama Sushi, annars är mitt bästa tips second hand-butiken Human Bridge, där kan man hitta riktiga guldklimpar!

Vem föredrar du av buisness-Elin och hemmakväll-Elin?
- Jag behöver båda för att kunna uppskatta den andra.

din första kyss?
- …fick jag när jag var 15!

vem är din bästa vän?
- Erik och min mamma. Jättetråkigt svar, men det är dom två jag kan prata med ALLT om! Sen tänker jag på alla mina vänner som bästa vänner, jag är den som hellre har några få riktigt bra än tusen bekanta.

 vad gör du helst en fredagskväll?
- Jobbar eller myser, ofta brukar jag laga någon lyxigare maträtt och sätta på en film! Fredag är min varva ner-dag efter en fullspäckad vecka.

 tränar du något?
- Jag ska ÄNTLIGEN ta upp yogan snart igen. Det längtar jag till!

 om du fick bo var du vill i världen vart skulle det vara då?
- Just nu? London eller Stockholm. 


Svarar på fler frågor sen, jobbajobbajobba!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0