"23 Identities and Rats"

Vernissagen i Slottsvillan var en perfekt kombination av lyx och bekvämlighet - små rum som dominerades av konsten, vackra snittar och champagne tillsammans med Jangir Maddadis berömda "Union Bench" och en av Lars Wallins couture-klänningar. Av respekt för alla designers tog jag bara två bilder.
Dejan stod mitt i rummet med sin 8-veckors bebis på armen och sin breda, härliga dialekt. Jag blev förvånad över hur down to earth han var! Med tanke på hur morbida de flesta av hans verk är är det inte vad man förväntar sig. Han förklarade i alla fall att han alltid velat kunna måla, men eftersom han aldrig kunnat försökte han åstadkomma den effekten genom sitt fotografi. Han både stylar, målar och fotar sina dockor, allt handlar om ljussättning och han använder inget photoshop! 
Mina favoriter var hans lek med volym och de flätade frisyrerna inspirerade av afrikansk flätning - bara flätorna kunde han sitta med i fem timmar("Då är dockorna de perfekta modellerna, de sitter still och behöver aldrig sova eller äta!").

"23 Identities and Rats" av Dejan Cekanovic


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0