Svar på kommentar

Jag måste bara fråga dig, hur gör du med smink och andra skönhetsprodukter? Jag vill hemskt gärna börja använda mer djurvänliga grejer men det känns som att det är alldeles för svårt att leta reda på.

Svar:
Jag försöker gå efter PETAs lista över märken som testar på djur när jag handlar(ni hittar den här), då vet jag vad jag ska undvika. Det är en enkel grej och jag har även skrivit upp de vanligaste märkena i en anteckning i mobilen så det är lätt att bara hala fram när man står och tvekar, man blir förvånad när man ser hur många av våra "varje dag"-märken som faktiskt INTE är djurvänliga. Både Maxfactor och L'Oreal Paris finns på listan. IsaDora gör det däremot inte!
Ett annat superbra budgetmärke som inte testar på djur är ELF, där allting dessutom bara kostar ca 17 kr/st. Tips! :-)





Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej! Grattis till vinsten :D Såg att du la upp bilder ifrån modeshowen. Har du några bilder på modellerna som gick för BikBok? Jag hade typ blont tuperat hår, vi va tredje butiken som gick ut. Var inte med på ngn av dina bilder och jag letar typ "desperat" efter bilder och videor.
/Lovisa

2012-09-24 @ 18:38:30
URL: http://lovisamartinell.com
Postat av: nellsan

Tycker det är ritkigt coolt det du gör och hur du väljer att leva riktigt ball tummen upp!

2012-09-24 @ 19:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0