B&W Archives

God morgon god morgon!
 
Idag ser ut att bli en fin dag, jag har precis slukat frukost och om några timmar ska jag möta upp Stina för lunch och lite shopping! 
Just nu är jag helt inne på att gå igenom alla Ready-to-Wear Spring -13 visningar(hundra år efter alla andra, jag vet jag vet) och fastän jag minst av allt vill se mig själv som en trendslav har jag påbörjat en lista med detaljer och silhuetter som känns mest JAG och som jag tror blir hållbara för mig och inte något att tröttna på redan nästa säsong. Den här säsongens visningar är nog de som överlag känns mest som jag, jag har varken varit ett fan av pastellerna, neon, eller serietidnings-trycken som varit den senaste tiden - men det här, JA TACK! Ni får nog en sammanfattning lite senare, än så länge är mina favoriter Max Mara, John Paul Gaultier, Haider Ackermann och Dries Van Noten. Saint Laurent är också min lilla baby och den stil som kanske är likast min, men det känns som den trend som kommer anammas av varenda klädkedja och bäras sönder av varenda bloggare. Trist. 
 
Okej, moving on from the runway talk: Vi börjar morgonen med lite bilder ur min Svart-Vita inspirationsmapp, den innehåller allt från Kate Moss(obligatoriskt) till Kate Winslet, lejon och kattungar. Kort sagt är det en samling av foton som berör mig eller som jag bara tycker är vackra, hoppas ni också tycker det för there's plenty more where that come from:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0