Mina Höst Have-to-Haves

[x] Maffig guldring med stor, glittrig sten.
[/] Oversize koftor, riktigt långa och gosiga(på väg hem till mig just nu)
[ ] Stora fluffig fuskpälsar i svart och beige - har ni några tips?
[x] LBB = little black bag, jag vill ha något liknande till Balenciagas Classic City Bag
[x] En riktigt stor, rymlig väska där man får plats med hela sin dag och lite till(har beställt fler dock, man kan aldrig ha för många hus-väskor!)
[ ] En bekväm wrap-klänning, helst svart och i jersey-tyg
[/] MÄNGDER med scarfs
[ ] Tunnare flannelskjorta i mer neutrala färger
[ ] Den perfekta mössan(BikBok har fått in en riktigt fin)
[ ] Statement kappa
[ ] Vida, svarta yogabyxor
[ ] Bekväma kostymbyxor
[ ] Fler solglasögon(samma som med väskorna, kan aldrig ha för många!)
[x] Ett par sköna sneakers
[ ] De ultimata, svarta höstskorna
[ ] Vackra toppar

Herregud, det känns som att det här bara är halvvägs igenom allt jag vill ha... Himla tur att jag sitter med sample-beställningar till Gypsy Groupie just nu, tittar på Masterchef Australia-maraton samtidigt och har beslutsångest(mindre tur). Vi ska ta hem lite smycken för första gången med, väldigt vintage-bohemiskt inspirerade och en hel del coctail-ringar, är dom tillräckligt bra sen så dyker dom nog upp på hemsidan runt jul! 
Nu ska jag strax ta lunch och är sugen på sushi, DÄR är det i alla fall inga tvivel, ha ha. Om ni tycker jag ser lustig ut på veckorna skulle ni se mig på helgerna - en smått galen uppsyn, fågelbo till hår, hemska kläder och take-away sushi ofta parkerat brevid mig i soffan medan jag jobbar.
Hur ser era höst-måsten ut? Är det något ni vill att jag ska försöka ta in?


Glamouröst arbete hemifrån, att bara vandra runt i tights, strumpor och trasiga tofflor utan att klä upp sig är min typ av helg-lyx!

Kommentarer
Postat av: alice

åh sers å gosigt ut!<3puss!

Svar: Det är det verkligen!
Elin Henriksson

2012-09-15 @ 13:52:25
Postat av: Veronica

Hittar du någon enorm och fluffig mössa skulle jag inte banga. Men först tycker jag du ska svara på gamla mejl... :)

Svar: Gud, jag har över 200 olästa mejl och ännu fler som råkat hamna för långt bak i arkivet... Du lämnade ingen mejladress, men om du har mejlat mig får du jättegärna göra det igen!
Elin Henriksson

2012-09-15 @ 14:18:47
Postat av: Sofia & Hanna

Urfin blogg!
Kika gärna in hos oss på modistik.blogg.se om du har tid och lust, så skulle vi bli glada. Kramar!

2012-09-15 @ 15:27:46
URL: http://modistik.blogg.se
Postat av: Veronica

Förstår det. Det var jag som mejlade angående kokboken :)

Svar: Åh juste, jag har sparat ditt mejl och ska svara senast någon gång i veckan! Mycket att tänka på men jag har det absolut sparat! :-)
Elin Henriksson

2012-09-15 @ 15:42:25
Postat av: linnea

Jag såg en stor vild svart fusk-päls-väst inne på Gina Tricot idag! Kolla där!:)

2012-09-16 @ 00:13:54
URL: http://ourdreamcatchers.tumblr.com
Postat av: Emmie

Jag skulle uppskatta om du försökte ta in lite mysiga halsdukar (liknande de på monki, de långa som man kan vira flera varv runt halsen), gärna i svart, vinrött och beiget. Samt lite gosiga mössor och vantar.
Det skulle även vara fint om du tog in någon långklänning som är kortare fram med lite tunt tyg ovan det vanliga. Hoppas du förstår vad jag menar!

Och just det, stickade, enkla men lite speciella tröjor får man aldrig nog av, och det skulle jag verkligen behöva.

Hoppas du fick lite tips nu. Kram!

2012-09-16 @ 11:15:37
Postat av: Emmie

Glömde tipsa dig om att ta in kängor och boots! Gärna med lite "klack", liknande denna: http://www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Kangor_och_Boots/Boots/p/272236 eller denna: http://www.deichmann.com/SE/sv/shop/home-dam/home-dam-skor/00016000988285/St%C3%B6vel%20Med%20Sp%C3%A4nnen.prod?r=5&c=3&filter_brand=all&filter_color=all&filter_heel=all&filter_padding=all&filter_size=all&orderby=brands&st=PRODUCT&filter_cat=home-dam/home-dam-skor/home-dam-skor-stoevletter

Kram!

2012-09-16 @ 11:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0