Mina tips för en bra start på veckan:

1. Kalendern! Jag kan inte pusha för det nog, men en kalender är verkligen den bästa investeringen du kan göra! Skriv ner alla läxor, träningar, lektioner och arbetstider. Jag föredrar en stor kalender där en hel sida ägnas åt en dag, då får jag plats med mycket anteckningar. När du har planeringen för hela veckan nedskriven känns allt mer hanterbart.

2. Gå och lägg dig i tid och ställ klockan en halvtimme tidigare! Jag älskar att njuta av mina måndag-mornar: dricka té, titta på gamla avsnitt av Nanny och Alla Älskar Raymond och gå igenom mina planer för dagen. Får du en lugn och mysig start sätter det tonen för resten av dagen!

3. Försök få gjort så mycket du kan på söndagen. Läs igenom den där läxan en extra gång, svara på det där mejlet, förbered den där presentationen - då känner du dig redo och slipper börja veckan med stress!

4. Ta hand om dig själv! Hur fånigt det än låter är det roligare att starta veckan när man känner sig fräsch: låt söndagen bli din ego-dag! Gör en ansiktsmask, färga bryn och fransar, vaxa benen eller gör en lyxig mani/pedi på dig själv - medan du låter ansiktsmasken/färgen/nagellacket verka kan du passa på att läsa igenom den där läxan! Tänk att du laddar upp batterierna så du kan ge järnet i veckan som kommer.

5. Planera in roliga saker! Det är mycket roligare att se små guldkorn mitt bland alla läxor och tråkigheter, det kan vara "fika med en kompis", "kvällsbio med pojkvännen" eller "hemmamys med popcorn och favvoserien". Lyxa till saker även om de är vanliga och har blivit en rutin, och SKRIV NER DOM! Du blir glad av att se det senare i veckan!

6. Lägg fram det du behöver för måndagen. Nycklar, böcker, anteckningsblock - packa ner det du kan så behöver du inte lägga tid på det på morgonen utan kan päsa i soffan med en god långfrukost istället!

Ganska trött efter en rätt inspirationslös helg, ser fram emot en härlig nystart på måndag!


Kommentarer
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

Superbra tips! Jag lägger alltid fram kläder etc kvällen innan men springer ändå runt som en stressad galning varje morgon, hahah.

2012-09-16 @ 20:33:43
URL: http://mmiaas.blogg.se
Postat av: Ebba

Jag har oxå gjort söndag till jag-tar-hand-om-mig-själv-dagen. Så mysigt att krypa ner i soffan nyduschad och fräch!! :D

2012-09-16 @ 21:08:16
URL: http://cutething.blogg.se
Postat av: Evelina

Låter som bra tips!

2012-09-16 @ 21:13:03
URL: http://evelinasvantesson.blogg.se
Postat av: Klara

Satte direkt klockan på halv sju istället. Förhoppningsvis fixar jag det!
Förresten är du en sjukt bra inspirationskälla i både mode och skolan. Tack!

2012-09-16 @ 21:33:33
URL: http://indierockandroll.blogg.se
Postat av: Liborius

jag älskar dina sådana här inlägg för dom är så behövliga i mitt liv! har alltid kört på som en idiot tills jag ligger där som ett vrak, sönder slagen efter hektiska veckor och med febertoppar(som idag). Är så trött på mig själv och att min kropp som reagerar så. Så nu ska jag se till att få rutiner, som du! Så man kan må bra men samtidigt känna att man får saker gjorda. Jag har alltid varit ett planeringsfreak men jag måste lära mig prioritera. Ville bara säga att du inspirerar mig till ett nyttigare liv!

och min kalender skulle jag aldrig kunna leva utan! haha:)

2012-09-16 @ 23:01:21
URL: http://liborius.blogg.se
Postat av: Anna Lovisa

Håller SÅ med! Tips för en bra start på dagen: träning/promenad! :D Man får SÅ mycket extra energi då!

2012-09-17 @ 09:12:40
URL: http://alovisa.blogg.se/
Postat av: Katten

Bra tips. :)

2012-09-17 @ 12:56:57
URL: http://inanothercastle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0